Słowem wstępu do dzisiejszego live'a w grupie Holistycznie Zdrowe na Facebooku, który odbędzie się o godzinie 😊 🔔 W związku ze zbliżającym się wydaniem słodkiego jadłospisu, czyli gotowego jadłospisu dla słodkolubnych ;) , zaczynamy nową serię tematyczną 😤 Trudna do opanowania ochota na słodycze? I know it. Jak mało kto. ➡➡➡ Z biegiem czasu odkryłam jednak, że jest kilka najczęstszych powodów, po których rozwiązaniu słodycze stają się stosowaną od czasu to czasu przyjemnością, a nie pułapką, której nie da się ominąć. Jak to działa❓ 🍯 Odpowiednia zawartość białka. Białko nie dość, że obniża indeks glikemiczny posiłku, to wpływa na odczuwaną sytość poposiłkową i aptetyt. Na przykład poprzez zwiększenie wydzielania peptydu YY, który odpowiada za redukcję apetytu. Również białka pochodzenia roślinnego, np. ze strączków, mają dużą zdolność regulacji łaknienia dzięki dodatkowej zawartości błonnika pokarmowego. 🍯 Nawodnienie. Nawet delikatne odwodnienie (rzędu 2%, co odpowiada około 400 ml wody), może być przyczyną odczuwania zwiększonego głodu. W takim momencie często sięgamy po coś, co szybko dostarczy energii - w konsekwencji, po słodycze. Praca nad odpowiednim nawodnieniem, niejednokrotnie skutkowała zmniejszeniem ochoty na słodycze u podopiecznych. 🍯 Niski indeks glikiemiczny W dużym skrócie, zapobiegając skokom glukozy we krwi w wyniku diety o wysokim indeksie glikemicznym, zapobiegamy temu, co czasem pojawia się jako nieopanowana ochota na coś słodkiego. Więcej na temat indeksu glikemicznego możesz przeczytać na blogu, w zakładce "insulinooporność". 🍯 Emocje Żywność charakteryzująca się tzw. wysoką smakowitością może wpływać na nasz układ nagrody i kary w mózgu. Czasami, szukając przyjemności pod wpływem niektórych emocji, nawykowo reagujemy sięgając po słodycze. Może to być nie do końca uświadomiony nawyk, który został nam zaprogramowany w dzieciństwie np. w nagrodę za czerwony pasek na świadectwie szliśmy z rodzicami na lody, albo codziennie po ciężkim dniu w szkole nagrodą było coś słodkiego. Kwestią jest tutaj uświadomienie sobie tych mechanizmów i wdrożenie bardziej świadomego reagowania na starte schematy

#dietetyk #redukcja #dieta #pcos

Tue, 12 Nov 2019, 11:32

Comments

Sign in to add a comment.

Options
Share

Stats

Instablog

holistyczniezdrowi.pl

Health

🥑Strona poświęcona holistycznemu podejściu do zdrowia 🥑Dietetyk, trener personalny 🥑Fb: @holistyczniezdrowi 🥑Prywatnie: @zosia.s...

Instablog

The content of the site is protected by Polish and international copyright laws.
All rights to the content of the Site are reserved to their authors.
Using the Website means acceptance of regulations and rivacy policy.

Made in Poland

Copyright © 2019 promujbloga.pl
All rights reserved.