Ostatnio był temat ukryte źródła glutenu, więc dziś zajmiemy się alternatywą dla pszenicy na diecie bezglutenowej ⬆️ RYŻ- wszystkim dobrze znany i bardzo wartościowy składnik, zawiera znaczne ilości błonnika, bogaty jest w żelazo oraz magnez. Najbardziej polecam wybierać ryż brązowy i pełnoziarnisty 👌 KUKURYDZA- jedna z najpopularniejszych roślin na świecie. Zawiera duże ilości skrobi, sporo błonnika, białko, witaminy z grupy B, a także D, E, K oraz prowitaminę 🅰 GRYKA- zawiera od 8-19% białka i dobrą proporcję aminokwasów. Odznacza się wysoką zawartością błonnika oraz mikroelementów, takich jak cynk, miedź, mangan, żelazo, potas oraz fosfor. Cechuje ją wysoka zawartość magnezu. Nasiona gryki są również bogatym źródłem witamin z grupy B oraz niacyny i wit. E, zawierają też polifenole. ✔️ TAPIOKA- wytwarzana jest z manioku, ma postać małych białych kuleczek, w składzie zawiera dużo węglowodanów, a mało białka, wykazuje działanie prebiotyczne ze względu na obecność oligosacharydów. Charakteryzuje się wysoką zawartością witaminy A, jak również wit B1, B2, PP, C oraz wapnia. ❗ AMARANTUS- bardzo niedoceniany, a bogaty odżywczo, zawiera aminokwasy egzogenne, szczególnie lizynę i tryptofan oraz aminokwasy siarkowe, poza tym zawiera żelazo i dużo błonnika. Wpływa korzystnie na profil lipidowy dzięki zawartości jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Jest łatwo strawny. 💁‍♀️ QUINOA (KOMOSA RYŻOWA)- nazywana superfood, zawiera kwercetynę oraz kampferol, które należą do flawonoidów, dzięki czemu wykazuje właściwości antyoksydacyjne. Quinoa zawiera wysoko przyswajalny wapń oraz charakteryzuje się niskim indeksem glikemicznym! 😊 PROSO- czyli kasza jaglana, moja ulubiona kasza 😍 Znajdziemy w nim sporo witamin z grupy B, cenną witaminę K, kwas foliowy, a także takie minerały jak cynk, magnez, miedź, potas, wapń i żelazo. Ma szerokie zastosowanie w kuchni! 👩‍🍳 TEFF- zboże to pochodzi z Afryki, posiada niski indeks glikemiczny, a jego ziarna bogate są w wapń, kwas foliowy, żelazo, magnez oraz dużą dawkę błonnika! Synonim- miłka abisyńska 👍 Również osoby zdrowe powinny włączyć te produkty do swojej diety 😉 Btw. Jak widać celiacy nie mają tak źle 😁

Fri, 28 Feb 2020, 13:07

Comments

Sign in to add a comment.

Options
Share

Stats

Instablog

mysie.smaki

Lifestyle

🍴FOOD & TRAVEL ✈️ ⛔ Przepisy #bezglutenu 🌾 zainspiruj się 💡 📚 Edukacja żywieniowa ✉️ mysiesmaki@gmail.com

Instablog

The content of the site is protected by Polish and international copyright laws.
All rights to the content of the Site are reserved to their authors.
Using the Website means acceptance of regulations and rivacy policy.

Made in Poland

Copyright © 2020 promujbloga.pl
All rights reserved.